jaka powinna być strona internetowa

4 główne powody dlaczego Twoja strona internetowa nie pozyska dla Ciebie klientów w internecie

Istnieje wiele powodów, które sprawiają, że nasza strona internetowa nie sprzeda naszych produktów lub usług w sieci.

Jak to wygląda w rzeczywistości? Każda nowo-otwarta firma pierwsze czego potrzebuje to logo i strona internetowa.
Młodzi przedsiębiorcy myślą, że jak już będą mieli stronę internetową, to klienci będą płynąć niczym rwąca rzeka.

Pokaż swoją ofertę większej grupie osób.

Pomijając to, że strona stronie nie równa, to aby ktoś mógł się zaznajomić z Twoją ofertą musi najpierw na nią trafić. Najczęstszą przyczyną tego, że Twoja strona nie pozyska dla Ciebie klientów jest brak ruchu.

Mówi się, że na standardową stronę internetową współczynnik konwersji (konwersja to oczekiwane działanie względem odbiorcy, w tym wypadku np. kontakt poprzez formularz kontaktowy) wynosi około 2%.
Czyli 2 osoby na 100, które wejdą na Twoją stronę internetową będą bezpośrednio zainteresowane Twoją ofertą.

Trudny dostęp do informacji.

Zdarza się, że dane kontaktowe są mało wyraźne, albo w nieintuicyjnym miejscu. Jeżeli strona nie jest intuicyjna lub jest na niej zbyt dużo informacji, wtedy nawet jak masz ruch na stronie, ciężko liczyć na spektakularne efekty.

Ile klient ma czekać?

Niska wydajność jest kolejnym powodem, dlaczego klient, który trafi na Twoją stronę internetową, nawet nie zdąży jej wyświetlić, bo podczas ładowania zamknie okno przeglądarki. Wydajność swojej strony możesz sprawdzić pod tym linkiem korzystając z narzędzia Google Pagespeed Tool. Z badań przeprowadzonych przez firmę Akamai wynika, że blisko 40% odbiorców opuszcza stronę internetową, gdy ta ładuje się powyżej 3 sekund. Co wpływa na czas ładowania strony? Wielkość grafik i filmów, kod strony, szybkość serwera czy wykorzystywanie pamięci cache. Dobry wynik w pagespeed to conajmniej 70/100. Zanim zlecicie komuś wykonanie strony internetowej, warto zapytać, czy firma zadba o te elementy.

 

Pamiętajmy o telefonach i tabletach.

Brak przystosowania pod urządzenia mobilne to kolejny czynnik, dzięki któremu możemy stracić blisko 50% ruchu na stronie. Użytkownicy mobilni stanowią blisko połowę odbiorców stron internetowych. W przypadku gdy wchodzą oni na stronę nieprzystosowaną pod urządzenia mobilne, ucina im się ekran i nie są w stanie w sposób wygodny odczytywać informacji.
W Imaggo spotykamy klientów, którzy rok temu zlecając wykonanie nowej strony internetowej dla firmy, otrzymali nieprzystosowany pod urządzenia mobilne serwis, więc warto być czujnym, nie każda firma dba o te aspekty.

 

Podsumowując…

Zanim zlecisz wykonanie strony internetowej warto zorientować się co wchodzi w skład realizacji.
Wkrótce przygotuję wpis na blogu, po przeczytaniu którego dowiesz się, co powinna zawierać dobra strona firmowa.
Patrz na stronę internetową jak na przestrzeń reklamową, jak na Twój baner wiszący w internecie. Aby pozyskiwała dla Ciebie klientów musisz pokazywać ją jak najszerszemu gronu osób, które mogą być zainteresowane jej zawartością. Ruch generować możesz generować poprzez kampanie reklamowe czy pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania.

Jeżeli potrzebujesz pomocy skontaktuj się ze mną poprzez formularz kontaktowy

O autorze: Piotr Frączkowski

Pomagam firmom lepiej sprzedawać. Już od ponad 7 lat zajmuję się marketingiem. Od 4 lat prowadzę firmę Imaggo zajmującą się tworzeniem stron i sklepów internetowych, które sprzedają.